Головна Статті IFES: Чоловіки-кандидати витрачають на вибори більше коштів, ніж жінки

IFES: Чоловіки-кандидати витрачають на вибори більше коштів, ніж жінки

4
197

Міжнародна фундація виборчих систем (IFES) оприлюднила результати дослідження щодо гендерної рівності та політичного фінансування на виборах в Україні.

Організація досліджувала взаємозв’язок між гендерними аспектами й політичним фінансуванням в Україні, використовуючи дані проведених інтерв’ю й аналізу поданих фінансових звітів кандидатів та кандидаток, які брали участь у парламентських виборах 2019 року.

Ключові висновки, які зробили автори дослідження полягають у тому, що жінки-кандидатки мали менший фінансовий ресурсів.

Зокрема:

  • середній розмір виборчого фонду жінок-кандидаток був приблизно на 20% меншим, ніж фонд їхніх колег-чоловіків. Для самовисуванців ця різниця була ще більшою;
  • фінансування передвиборної агітації за рахунок власних коштів було більш характерним для чоловіків, тоді як жінки переважно покладалися на збір коштів, зокрема від фізичних осіб;

Читайте також: Чому жінки не очолюють великі міста?

«У середньому власні кошти кандидата становили 45% його виборчого фонду, тоді як частка власних коштів, виділених кандидаткою, складала 27% її виборчого фонду. Звіти, подані кандидатами від п’яти партій , які подолали п’ятивідсотковий поріг, свідчать про велику різницю у самофінансуванні кампаній чоловіків і жінок», – йдеться у дослідженні.

  • чоловіки отримали більше фінансової підтримки від представників бізнесу, ніж жінки;
  • чоловіки загалом витрачали більше коштів, ніж жінки;
  • кандидатки здебільшого витрачали кошти на виготовлення агітаційних матеріалів, тоді як чоловіки більше зосереджувались на оплаті реклами у ЗМІ.

Читайте також: Сім’я, фінанси та невпевненість: що заважає жінкам брати участь у виборах

У дослідженні наводять цитату із медіа-моніторингу, яку робив Офіс Ради Європи в Україні під час парламентських виборів в Україні. Де зазначена медійна присутність чоловіків та жінок-кандидаток: чоловіки не тільки домінували під час праймтайму, а їх також набагато частіше запрошували як гостей і учасників дискусій на ток-шоу. «Це упередження призводить до величезної нерівності у видатках, необхідних для ефективної агітації, що жодним чином не відображається в офіційних звітах, поданих кандидатами. Чоловіки отримували переважну більшість прайм-таймів – 80% – на національних телеканалах порівняно з жінками, тоді як жінки – лише 11%… Рівень представництва жінок у токшоу, як кандидаток у депутати, так і експерток, залишався надзвичайно низьким. Наприклад, жінки з’являлися у всіх токшоу 82 рази, тоді як чоловіки – 392 рази. У багатьох ток-шоу, які транслювалися на різних телеканалах, брали участь лише гості-чоловіки», – йдеться у дослідженні.  

Як результат дослідження, експерти зазначають, що політичні партії сприймають жінок як кандидатів із меншими фінансовими ресурсами, що може негативно вплинути на можливість жінок бути обраними партією у якості кандидата, займати прохідні місця в партійних списках або взагалі позбавити їх можливості балотуватися на виборах.

Експерти надали низку рекомендацій, що сприятимуть створенню рівних умов для чоловіків та жінок, а також допоможуть усунути основні перепони, з якими стикаються жінки.

Жінки: 50%

Більше публікацій
Більше публікацій 50vidsotkiv.org.ua
Більше публікацій Статті