Порахуйте – а ви в своєму ЗМІ точно рівномірно залучаєте жінок і чоловіків? Зверніть увагу і на теми: ви писали (знімали, запрошували на ефір) чоловіків-лікарів, вихователів чи кулінарів – і жінок-правниць чи економісток? Визначте теми, в яких у вашому ЗМІ повністю відсутні чи присутні жінки або чоловіки.
- Будьте сучасними. Жінки цілком можуть професійно говорити не лише про особисте життя, кулінарію, дім, сім’ю, але і про економіку, політику, право, космос, технології, АТО, міжнародні відносини і все на світі. Так само, як і чоловіки абсолютно здатні професійно говорити про кулінарію, родину, дітей, зовнішність, особисті стосунки тощо.
- Пам’ятайте про цільову аудиторію:ви робите матеріали для жінок у тому числі. Нагадаємо, що, згідно з даними Держкомстату, станом на 2017 рік в Україні 53,6% населення – це жінки. Тому намагайтесь балансувати свій контент за гендерним принципом.
- Нагадуйте своїй аудиторії,що і жінки, і чоловіки разом беруть участь – і несуть відповідальність – за економічний, соціальний і політичний розвиток України як європейської демократичної держави.
- Уникайте стереотипів: найпоширеніші – жінка «домогосподарка», «матуся», «берегиня», «красуня», «жертва». Якщо є сумніви, чи піддалися ви дії стереотипу, чи ні, – підставте у матеріал замість жінки чоловіка. Якщо ріже око, значить, щось не те.
- Не перетворюйте жінку на предмет чи ілюстрацію. Всі люди – особистості, і в кожного свої уподобання, свій розум і свій характер. Перевірка така сама, як в п.5: підставте в матеріал на місце жінки чоловіка.
- Робіть жінок видимими в соціальному житті.А для цього – запускайте фемінітиви, тобто спеціальну лексику для позначення звань, посад, титулів, статусу жінок, про яких йдеться. Таким чином ви показуєте, що жінки мають рівні права з чоловіками і можуть обіймати посади, які раніше стереотипно вважалися «нежіночими».
- Міняйте світ на краще.Привертайте публічну увагу до проблем насилля щодо жінок, до питань економічної нерівності, трафікінгу тощо. Ви – четверта влада, і можете справді змінити чиєсь життя.
- Йдіть знизу вверх, якщо ви журналіст/-ка.Вас непозбувно бентежить несправедливість у представленості жінок і чоловіків у вашому ЗМІ? Йдіть до свого керівництва, ініціюйте збори редакції, пропонуйте затвердити гендерно-чутливу редполітику і добивайтесь підтримки колективу і керівництва. Без зобов’язань на рівні менеджменту досить складно впроваджувати баланс у ЗМІ системно.
- Йдіть зверху вниз, якщо ви медіа-менеджер/-ка. Займайтеся освітою своїх журналістів, проведіть в редакції тренінг з гендеру, запустіть словничок, нагадуйте на планірках про експерток і героїнь, і просто час від часу оцінюйте гендерний баланс у своєму ЗМІ. І показуйте приклад самі – рольові моделі, приклад лідерів ще ніхто не скасовував.
Джерело – ІМІ
50%