Жінки — це 50% успіху України

В Австрії хочуть заборонити хіджаб для школярок до 14 років: «Завдання держави – допомагати жінкам»

Новий коаліційний уряд Австрії розширить заборону на ісламську хустку (хіджаб) у школах. Відповідне положення міститься в коаліційному урядовому пакті між «Австрійською народною партією» та партією «Зелені», пише Укрінформ.

«Потрібно створити базові умови, щоб діти росли без примусу (як наприклад, носіння хустки). Завдання держави – допомагати дівчатам та молодим жінкам і підтримувати їх у саморозвитку. Для цього потрібні заходи щодо захисту дівчаток, а також розширення існуючої заборони на хустки для школярок віком до 14 років», – йдеться у документі.

Читайте також: Жінки отримали більшість посад у новому уряді Австрії

Крім того, планується збільшення перевірок в ісламських освітніх закладах щодо контролю програм та методів викладання. Також передбачено низку заходів, спрямованих на боротьбу з поширенням політичного ісламу в Австрії.

Як повідомлялося, розширення заборони на хіджаб в школах було однією з передвиборних обіцянок очолюваної Себастіаном Курцем Консервативної партії, яка стала переможцем на дострокових парламентських виборах 29 вересня. Стверджується, що лише після 14 років дівчатка стають «релігійно зрілими» і можуть самі вирішувати, чи варто їм носити хустку, чи ні.

Колишня правляча в Австрії коаліція у складі правоцентристської «Австрійської народної партії» та правопопулістської Австрійської партії свободи запровадила заборону на хіджаб: у 2018 році хіджаб був заборонений у дитсадках, а у травні 2019 року – у початковій школі (6-10 років).

Читайте також: В Австрії міністерка юстиції стала жертвою булінгу через боснійське походження

Тимчасом у США Ільхан Омар, одна з перших двох жінок-мусульманок, обраних до Конгресу, виступила співавторкою законопроекту, який пропонує змінити майже 200-річне правило, що забороняє носіння головного убору в законодавчому органі. Історично правило було спрямоване на чоловічі капелюхи і не враховувало жінок, представників меншин тощо, які не були представлені у цьому законодавчому органі США на той час.

Омар, разом зі співавторами та співавторками, до яких входить і спікерка Палати представників, демократка Ненсі Пелосі, пропонує зробити виняток із правил для релігійних та медичних головних уборів. Зміна спрямована на захист релігійних свобод і стосуватиметься членів Конгресу різних вірувань, включно з мусульманками, які б хотіли носити хіджаби, євреями, які носитимуть ярмулки, або сікхами, які носитимуть тюрбани.

Тема хіджабу давно обговорюється у феміністичному дискурсі. В аналізі цього питання, опублікованому «Феміністичною майстернею», зазначається зокрема таке:

«У випадку діяльності мусульманок в західних суспільствах, хіджаб грає особливу символічну роль, демонструючи різноманіття ідентичностей та свободу кожної та кожного робити власний вибір. Однак, поряд з цим, треба мати на увазі, що хіджаб має різне символічне значення залежно від обставин, історичної епохи тощо. Так, як говорить Лейла Ахмен, авторка книги “Жінки та гендер в ісламі”, ще в 1899 році Касім Амін виступала проти хіджабів в своєму тексті “Визволення жінки”. Якщо раніше в іранському суспільстві хіджаб був показником інтелігенції, оскільки був притаманний жінкам з великих міст, то після того, як він перекочував до сіл, він став символом консерватизму. На сучасному етапі, коли він є обов’язковим в країні, і за відмову від нього загрожує арешт – він став асоціюватися з апресивною владою та об’єктивізацією жінки в Ірані.  Тож, ставлення до носіння хіджабу різниться, залежно від індивідуального досвіду жінки, її бачення себе та багатьох інших факторів. На сьогоднішній день, феміністки погоджуються, що одяг повинен бути власною справою кожної жінки, і дебати про хіджаб не повинні існувати в феміністичному дискурсі, оскільки вони є чимось незначним, порівняно з іншими проблемами, з якими зіштовхується мусульманська жінка, та штучно продукованим».

Мисткиня Мона Гайдар  –  сирійка, яка зараз живе в США. Реагуючи на дискусії про носіння хіджабу, вона зняла кліп, який став дуже популярним у світі. Гайдар вказує на безглуздість спроб заборонити носіння хіджабу мусульманкам.

50%