Головна Навчальні матеріали Школа виборчої кампанії: Де шукати невидимих виборців?

Школа виборчої кампанії: Де шукати невидимих виборців?

0
920

Шеннон ОКоннел – тренерка та консультантка, яка спеціалізується на розвитку політичних партій та організаційному розвитку, з особливою увагою до політичної участі жінок. Шеннон має значний досвід у політиці, пропрацювавши у понад 25 виборчих кампаніях.Вона є однією з головних тренерок Регіональної програми НДІ Школи проведення виборчих кампаній.

50% продовжує публікацію лекцій Шеннон ОКоннел про те, як грамотно провести вибори.

Читайте також:

Школа виборчої кампанії: До яких виборців іти насамперед?

Дослідження та аналіз: тенденції голосування та електоральне середовище

Одним з ключових стратегічних запитань кожної кампанії є те, хто голосуватиме на цих виборах. Хто, власне, має право голосувати відповідно до правил чи нормативних актів, які визначають проведення виборів? Хто з тих, які мають право голосу, зареєстровані а отже здатні віддати свій голос у день виборів? Серед зареєстрованих, хто насправді приходить на виборчу дільницю та голосує в день виборів? Коли в рамках кампанії починають звертати увагу на відповіді на ці запитання, населення, з яким намагаються встановити контакти, може виявитись значно меншим і більш чітко визначеним, що суттєво змінює стратегію проведення кампанії.

Важливо замислюватись над тим, що відбувається з виборцями/виборчинями, що вони відчувають стосовно голосування, виборів та політики загалом – все це безпосередньо впливатиме на проведення вами кампанії. Це досягається шляхом пошуку тенденцій та вивчення електорального середовища.

Тенденції голосування

З часом, навіть протягом короткого періоду виборів, в середовищі електорату починають проявлятись тенденції. Тенденції голосування свідчать про поведінку виборців/виборчинь, особливо про те, які типи виборців/виборчинь більш схильні голосувати, і які типи виборців/виборчинь меншою мірою схильні голосувати.

Існує важлива відмінність між кількістю людей, які мають право голосувати на виборах, і кількістю людей, які справді прийдуть і проголосують, тобто показник явки виборців/виборчинь. Для політичних партій та кандидатів/кандидаток критичне значення має підрахунок цих показників, визначення того, які типи людей більш схильні голосувати, і яким чином електоральне середовище вплине як на явку виборців/виборчинь, так і на підтримку вашої партії.

Особи, які мають право голосувати – кількість людей, які мають законодавчо закріплене право голосу

Зареєстровані виборці/виборчині – кількість людей, зареєстрованих для участі у голосуванні у законодавчо встановленому порядку, чиї імена внесені до Реєстру виборців

Явка виборців/виборчинь – кількість зареєстрованих виборців/виборчинь, які фактично прийдуть і проголосують у день виборів

 

Щоб визначити виборчі тенденції:

  1. Вивчіть результати минулих виборів

Краще всього використати показники явки на аналогічних виборах. Наприклад, ознайомтесь з показниками парламентських виборів, щоб оцінити явку на парламентських виборах, місцевих – для місцевих виборів тощо.

Показники явки зазвичай зберігаються офіційним органом країни, який регулює вибори або урядовим відомством, завданням якого є здійснення нагляду за виборами, і вони мають бути публічно доступними. Якщо виборчий орган ненадійний, нездатний чи не бажає надати дані, ця інформація може бути отримана від внутрішніх чи міжнародних груп, що здійснюють моніторинг виборів, або може відслідковуватись національними чи міжнародними ЗМІ, які пишуть про вибори.

  1. Відслідковуйте загальну явку виборців/виборчинь

В ідеалі, найкраще мати кілька прикладів виборів одного типу, наприклад, кількох парламентських, президентських, місцевих та регіональних виборів різних років. Однак, якщо відбулось дуже багато виборів або якщо суттєво змінилось політичне середовище чи система виборів, використовуйте будь-яку наявну інформацію.

Якщо інформація про явку відсутня, або якщо інформація, до якої ви маєте доступ, недостовірна, перейдіть до наступного розділу про електоральне середовище.

Якщо у вас є дані кількох років виборів, відслідкуйте тенденції зміни явки виборців/виборчинь за останні роки. Наприклад:

Рік Тип виборів Явка
1998 Парламентські 89%
2003 Парламентські 73%
2005 Парламентські 62%
2010 Парламентські 58%
Загалом 282
Розділено на 4 виборів 282/4
Середня явка 70,5%

 

Середня явка під час останніх чотирьох парламентських виборів складала 70,5%. Однак, найцікавішою є тенденція зміни явки. У цьому прикладі, явка збільшується, зменшується, чи залишається без змін? Протягом останніх чотирьох виборів вона суттєво знизилась. Наявна тенденція зменшення явки. Що це означає для всіх політичних партій, які змагаються на виборах в такому середовищі?

  1. Оцініть явку у ключових групах

Демографія – це статистичні характеристики населення. Інакше кажучи, якби вам було потрібно намалювати картину суспільства, якою б вона була? Чи на картині були б переважно обличчя старших людей, молодших, чи людей змішаного віку? Якби люди на картині були зображені на робочому місці, що б вони робили? Чи тримали б багато з них сільськогосподарські знаряддя, займалися б торгівлею, або вони тримали б професорські книжки? Було б там більше жіночих облич чи чоловічих?

Кожне суспільство можна розділити на різні групи на основі подібних характерних рис, таких як вік, стать, релігія, освіта, професія, кваліфікація тощо. Це так звані демографічні групи. Коли йдеться про політику, люди з однієї групи інколи діють подібним чином, або здійснюють схожий вибір.

Населення також можна оцінювати з огляду на те, де воно живе, чи звідки походить. Це так звані географічні групи. Знову ж таки, люди з одного регіону інколи роблять схожий вибір.

У рамках кампаній увага звертається на демографічну та географічну інформацію, щоб з’ясувати, що відбувається у ключових групах суспільства, і якими можуть бути тенденції їхньої поведінки під час голосування (тобто, чи збираються вони голосувати і як вони схильні голосувати?). Деякі групи будуть більш стратегічно важливими для вас, ніж інші.

Наприклад, молодь віком до 25 років складає більшість населення на Близькому Сході та у Північній Африці. Внаслідок цього вони стратегічно важливі для кожної політичної партії регіону. Іншими ключовими групами для вашої партії можуть бути жінки, виборці/виборчині, які голосують вперше, певні сім’ї чи родини, люди з певним професійним досвідом, сільські чи міські виборці/виборчині тощо. У рамках кампанії увага приділяється тенденціям явки виборців/виборчинь у цих групах, щоб забезпечити достатньо високу кількість голосуючих для успішності кампанії.

І навпаки, у рамках кампаній також може виникнути потреба визначити, чи вищою є явка у регіонах, де зберігаються міцні позиції конкурентів, і можливо нижчою у регіонах, де ваше становище є хорошим. Ретельно обміркуйте питання, пов’язані з демографічними та географічними групами, які становлять найвищий стратегічний інтерес для вашої партії чи кампанії. Розгляньте, чи можете ви визначити тенденції явки виборців:

  • За віком
  • За статтю
  • За мікрорайоном, районом чи регіоном
  • За кількістю виборців/виборчинь, які голосують вперше, чи нових виборців/виборчинь
  • За кількістю тих, хто не голосу, хто голосує через представника/представницю, виборців/виборчинь з діаспори

Інформація про тенденції явки виборців/виборчинь може надходити з цілого ряду джерел, включаючи офіційну виборчу комісію, результати екзит-полів попередніх виборів, дослідження чи опитування, комунікацію з виборцями/виборчинями в рамках самої кампанії.

Ця інформація може бути отримана з цілого ряду джерел, включаючи офіційну виборчу комісію, результати екзит-полів попередніх виборів, дослідження чи опитування, комунікацію з виборцями/виборчинями в рамках самої кампанії.

50%

Наступний урок «Школи виборчої кампанії» 50% опублікує на наступному тижні.

Урок 1. Школа виборчої кампанії: До яких виборців іти насамперед?

Більше публікацій
Більше публікацій Редактор
Більше публікацій Навчальні матеріали