Головна Про нас

Про нас

Платформа «Жінки — це 50% успіху України» — це соціальний проєкт про жіноче лідерство, активізм та доступ жінок до ухвалення рішень. 

Ми пишемо про досягнення та виклики для жінок у політиці, а також про політику, побудовану на ідеалах гендерної рівності, та всі ті позитивні зміни, які вона в собі несе. 

На сторінках платформи ви знайдете багато інтерв’ю з українськими політикинями та громадськими діячками, історії про шлях у політику найвідоміших світових лідерок, матеріали про боротьбу з гендерною дискримінацією та сексизмом у політиці, а також новини про гендерну рівність в Україні та світі й про законодавчі ініціативи, що ґрунтуються на цінностях гендерної рівності. 

Головні теми:

  • жіноче лідерство та активізм;
  • призначення/обрання жінок на топові посади у політиці та владі;
  • гендерний склад владних органів та органів місцевого самоврядування;
  • впровадження гендерно орієнтованого врядування;
  • створення депутатських груп із гендерних питань;
  • закони, спрямовані на просування гендерної рівності або такі, що загрожують їй;
  • насильство, з яким стикаються політично активні жінки (#NotTheCost/#НеЦінаПолітики);
  • Стамбульська конвенція, Хартія рівності, «гендерні паспорти» й інші ініціативи, спрямовані на утвердження гендерної рівності в Україні та світі; 
  • чоловіки, які поділяють цінності гендерної рівності (#MenMustDoMore/#ЧоловікиМаютьЗробитиБільше)

Ключові рубрики 

У рубриці Статті ми публікуємо матеріали різних форматів на зазначену вище тематику. Це можуть бути репортажі, аналітичні тексти, нариси, а також інтерв’ю.

Якщо йдеться про інтерв’ю, то дуже вітається формат, коли традиційна для української журналістики модель подачі замінюється на розповідь про героїню чи героя, де пряма мова подається впереміж із репортажними елементами, ремарками тощо. Щодо інтерв’юйованих, то робимо акцент на залученні амбасадорів, адвокатів та активістів гендерної рівності, жінок і чоловіків, які підтримують фемінізм. Також заохочуємо авторів та авторок писати в цю рубрику великі аналітичні матеріали на актуальні теми з низкою коментарів відомих експертів та експерток.

Рубрика Колонки. Це авторські тексти, написані в індивідуальному стилі. Зазвичай колумністки пишуть нам на такі теми:

  • жінки й ухвалення рішень;
  • жінки і виборчі кампанії;
  • гендерно орієнтоване врядування та інші гендерночутливі ініціативи, які потребують просування;
  • протидія сексизмові, ейджизмові, мізогінії;
  • домашнє насилля;
  • фемінізм;
  • жіноча солідарність;
  • протидія гендерним стереотипам;
  • цькування в соціальних мережах. 

Рубрика Анонси містить оголошення про різноманітні цікаві події та можливості для жінок (гранти, курси, навчальні програми, вакансії тощо); 

Рубрика Навчальні матеріали. Тут ми публікуємо практичні посібники, пам’ятки, опитувальники, дорожні карти та інші корисні навчальні матеріали, які можуть стати в пригоді політикиням і громадським діячкам.

Рубрика Дослідження містить численні опитування та дослідження про можливості та перешкоди на шляху демократичного транзиту України від Національного Демократичного Інституту.  

Взаємодія з авторками та авторами

Хто пропонує теми? 

У нас є доволі широкий пул авторок та авторів, який час від часу оновлюється новими іменами. Ми зацікавлені вибудовувати співпрацю з журналістками та журналістами, які працюють на фрілансі. Замовляємо в них тексти (пропонуємо писати на ту чи іншу тему), а також готові до обговорення тематики майбутніх матеріалів і радо йдемо на контакт, якщо автор чи авторка самі пропонують тему та формат. 

Що ми не публікуємо? 

Ми не публікуємо матеріалів, які не відповідають тематиці нашого сайту (дивитися попередні пункти), а також тих, у яких є знецінення жіночого досвіду, гендерна дискримінація, сексизм або гендерні стереотипи. Також у нас ви не знайдете піару та реклами (і не надсилайте, будь ласка, запитів про розміщення посилань за гроші). 

Також редакторка може відмовити у публікації матеріалу та виплаті гонорару, якщо текст низької якості, вимагає значних редакційних правок, не відповідає вимогам, описаним вище, не відповідає тематиці видання чи порушує якісь із наших принципів.

Як відбувається спілкування з авторками та авторами? 

Конструктивно, продуктивно й коротко. Зазвичай ми попередньо обговорюємо тему й формат майбутньої публікації, при потребі можемо попросити детальний план. Також встановлюємо дедлайн і очікуємо на текст у визначений час. 

Який обсяг матеріалу?

Усе залежить від формату й рубрики, у якій публікуватиметься текст. Нам не йдеться про кількість знаків, а радше про якість написаного. Якщо це колонка, то бажано до трьох тисяч знаків. Аналітична стаття — 7-10 тисяч. 

Зрештою, тут варто пам’ятати, що навіть найдовший текст можна прочитати на одному диханні, якщо він майстерно написаний. А можна занудьгувати вже після перших двох абзаців. 

Які ще є вимоги до текстів? 

  • Оптимізація для пошукових систем. Якщо ви не знаєте, що це, — поцікавтеся. Ми ж своєю чергою просимо в авторок та авторів, щоб вони дотримувалися бодай кількох обов’язкових вимог: розуміти, про що ви пишете (ключове слово) і щоб це було помітно з заголовка та структури тексту. Так, ключове слово має бути в заголовку, у першому реченні, а також у кількох підзаголовках. Крім того, подбайте, щоб було мінімум довгих речень (складнопідрядні та складносурядні бажано ділити на прості).
  • Заголовок пропонує авторка чи автор, але ми можемо його змінити (часто робимо це разом, обговорюючи в листуванні різні варіанти). Він має бути коротким (в ідеалі), привертати увагу, відповідати змісту написаного й містити ключові слова. 
  • Підзаголовки мусять бути, якщо текст великий (і якщо невеликий, бажано теж). Кожен блок – до 300 слів (не символів, а саме слів). Це допомагає краще структурувати матеріал і спрощує для аудиторії сприйняття теми. 
  • Лід (або ж перший абзац). Він має не лише коротко передавати зміст тексту, а й переконувати-пояснювати читачам і читачкам, чому варто читати далі. 
  • Висновки. Ми проти надмірного моралізаторства й «розжовування» теми в кінці тексту. Якщо ви його майстерно написали, то читачі й читачки здатні самотужки зробити висновки після прочитання. І треба поважати їхнє право на це. 
  • Коментарі експертів. Подбайте про те, щоб вони були доречні, цікаві й живі. Якщо від вас вимагають узгодити текст до публікації, зробіть це до того, як віддасте матеріал до друку. 
  • Редагування. Текст проходить кілька етапів перевірки на відповідність темі, грамотність тощо, але ми очікуємо від авторів та авторок, що вони сумлінно виконують свою роботу й не лише проводять перевірку фактів, а й знають, де треба ставити кому, а де тире. 
  • Посилання. Бажано не на сторонні сайти, а на матеріали нашої платформи, які відповідають тематиці того, про що ви пишете. А також, звісно, на ті джерела, звідки ви берете інформацію. 
  • Ілюстрації. Якщо у вас є побажання щодо візуального оформлення тексту, повідомте про це. До вас дослухаються або ні. Однак ви завжди можете запропонувати своє бачення й пояснити, чому так буде краще. Вимоги до світлин: формат jpg, розмір 1200 на 800 (можна менше, але не більше). 
  • Мова: Українська. Літературна, без обсценної лексики, але можна використовувати сленг чи діалектизми там, де це доречно (наприклад, щоб передати пряму мову героїні чи героя); 
  • Надсилати матеріали бажано за допомогою Google Docs (там можна відразу редагувати й обмінюватися ремарками). Подбайте, будь ласка, про те, щоб ваші тексти були максимально охайними (уніфіковані шрифти, лапки «ялинкою» і ніяких дефісів (-) замість тире (–); 

Коли буде публікація?

У нас є редакційний план, але він дуже гнучкий і туди постійно вносяться якісь корективи. Тому не варто час від часу нагадувати про себе й запитувати, коли текст побачить світ. Щойно це станеться, ви обов’язково дізнаєтеся. 

Коли матеріал виходить, ми дуже заохочуємо вас долучатися до його поширення, зокрема й у соцмережах. 

Куди і як писати?

На електронну адресу 50vidsotkiv@gmail.com. Або ж стукати до нас у соцмережах (фейсбук чи фейсбук головної редакторки Вікторії Кобиляцької). Пишіть нам, будь ласка, у робочий час. 

Comments are closed.