Головна Навчальні матеріали Чому ідеальна політикиня схожа на чебурашку? Поради експерта, як організувати виборчу кампанію

Чому ідеальна політикиня схожа на чебурашку? Поради експерта, як організувати виборчу кампанію

3
1,120

Навіщо ставати кандидаткою? Як комунікувати з виборцями? Які 6 пунктів повинні обов’язково бути зазначеними у плані виборчої кампанії? У кого та як просити гроші на організацію та проведення передвиборчих перегонів?

На тренінгу для жінок з проведення виборчої кампанії з українськими політикинями працював міжнародний тренер НДІ Йохан Хамелс.

50% ділиться з вами ключовими порадами спікера.

Імідж – все

Для політикинь важливо постійно пам’ятати, що вони, як публічні особи, повинні кожну хвилину працювати над формуванням свого іміджу. Не забувайте, що навіть коли ви завершили промову і слухаєте виступ наступного спікера, вас все ще бачать та оцінюють. Тому звертайте увагу на те, як ви сидите чи стоїте, як тримаєте записник…

Чому я йду в політику

Коли жінки йдуть у політику, їм слід запитати самих себе і дати чітку відповідь на такі ключові питання:

Чому я хочу бути кандидаткою?

Якою кандидаткою я хочу бути?

Що виборці повинні про мене знати?

Відповісти треба коротко та конкретно – не використовуйте загальних лозунгів. Найкраща відповідь – це та, яка змусить виборців піти на виборчі дільниці та проголосувати за вас.

Не говоріть про вічність, говоріть про наступні вибори

Чи замислювались ви коли-небуть, що спільного між служителями церкви та політиками? На диво, їх багато що об’єднує:

✔ Мета – одні хочуть отримати та врятувати ваші душі, інші намагаються отримати ваші голоси.

✔ Спосіб досягнення мети – проповіді та промови, ключовими є навички публічних виступів.

✔ Що просять – пожертви, гроші.

І політики, і священники складають невеликий відсоток від загальної кількості працездатного населення у будь-якій країні, дуже мало людей хочуть служити церкві чи виборцям. Водночас, тренер назвав політику невиліковним вірусом. Люди підхоплюємо його, коли долучаються до політичного життя, і вже не уявляють свого життя поза політикою.

Однак, між священниками і політиками є суттєва різниця, про яку кандидатки повинні постійно пам’ятати, щоб бути ефективними та корисними своїм виборцям. Як ми знаємо, головна ціль священників – це вічність. А от ціль політиків – це найближчі вибори. Намагайтесь бути чесними з виборцями, не говоріть про вічність, говоріть про наступні вибори. Виборцям важливо чути, які конкретні проблеми ви зможете вирішити найближчим часом, їм не потрібні пусті балачки про все хороше, про рай на землі.

Ідеальний політик, ідеальна політикиня

Як би ви намалювали ідеальну політикиню чи ідеального політика? Щоб виконати це завдання, важливо зрозуміти, що для політиків головне.

Аудиторія відразу визначила пріоритети: мозок – у політиці потрібні розумні люди; рот – політики мають гарно говорити, переконувати виборців.

«Так!»- погодився тренер, – «Розум, вміння говорити – а що ще важливо? Давайте разом намалюємо». Коли учасниці тренігу почали малювати портрет політика, пан Хамелс звернувся до них з головним питанням: «А якого розміру мозок? Наскільки він важливий? А вуха? Якого розміру вуха?». І тут спільними зусиллями з’явився портрет політика, який більше схожий на дивне створіння з вухами, кожне розміром з голову. 

Нехай цей політик схожий на Чебурашку, але для виборців він ідеальний, бо люди хочуть, щоб їх слухали та чули. Для побудови стосунків з виборцями важливо показати їм, що ви їх чуєте.

Бути конкретною, чути виборця

Ви можете стати кращими, якщо скажете собі: 1) я хочу бути кандидаткою, яка ставить конкретні цілі, я розумію, що важливо зараз і 2) я слухаю і чую людей. Це допоможе вам підготувати таке звернення до виборців, яке покаже, що ви розумієте, які конкретні задачі треба вирішити для вашої громади. Не перетворюйтесь на політиків, які живуть у паралельному світі та займаються питаннями, які не цікавлять виборців і ніяк не змінюють їхнє життя на краще.

Чи є у вас план? Покажіть його!

Якщо спитати будь-кого з політиків, чи є у них план проведення виборчої кампанії, кожен скаже «Так, є!». Якщо він є, то чи готові ви його показати?

Пропишіть свій план на папері, не кажіть, що ви тримаєте його в голові.

Ваш план повинен містити шість ключових пунктів: 1) ціль, 2) календарний план дій, 3) фандрейзинг, 4) ключові повідомлення виборцям, 5) команда, 6) план контактів з виборцями.

  1. Ціль виборчої кампанії.

Будьте чесним та визнайте, що єдина ваша ціль – перемога на виборах. Після визначення цілі ви крок за кроком повинні рухатися до її досягнення.

Почніть з підрахунків: скільки виборців мають проголосувати, щоб ви, як кандидатка, перемогли?

Скількох виборців ви повинні переконати проголосувати за вас?

Яка найменша кількість голосів гарантує вам перемогу?

Варто спрогнозувати найменший показник і орієнтуватися на нього.

  1. Календар і план дій. Необхідно скласти план дій на 13 тижнів і вказати, що і коли ви маєте зробити.

Важливо прописувати конкретні цілі на кожен тиждень, вони можуть бути пов’язаними з:

– залученням коштів,

– контактами з виборцями,

– появою кандидатки у ЗМІ.

Важливо прописувати не просто цілі, а й шляхи їх досягнення (скільки контактів з медіа запланувати, які кроки треба зробити, скільки та які івенти відвідати).

Якщо бачите, що вам не вдається досягати поставлених цілей, міняйте план. Інколи навіть доречно змінювати цілі – треба бути гнучкими. Запишіть у план дій все, що плануєте робити протягом зазначеного періоду. Та головне – обов’язково запишіть, у які дні ви точно не плануєте працювати.

  1. Фандрейзинг. Пошук грошей на проведення виборчої кампанії – непросте завдання. Спочатку вам доведеться прописати у плані дій, коли та скільки ви займатиметесь пошуком коштів. Головне правило – визначте, яка сума вам потрібна.

Щоб правильно залучати кошти, треба пам’ятати про наступні правила:

1) Просити – можна!

2) Не просіть у тих, хто вас не знає, попросіть тих, хто вас знає особисто. Для цього вам спочатку попрацювати над збільшенням кола ваших контактів.

3) Спочатку просіть тих, хто є членами та членкинями вашої партії, потім тих, хто має з вами спільні цінності, далі тих, хто не любить ваших опонентів та конкурентів (!).

Перед тим, як виходити на розмову з людиною, у якої ви плануєте просити гроші, треба знати, навіщо вам ці гроші та бути готовими відповідати на наступні питання: 1) навіщо? 2) скільки?(назвіть конкретну суму) 3) вкажіть  ім’я того, кого просите, 4) сформулюйте проханя, 5) подякуйте.

Навіть якщо людина цього разу не дала кошти на вашу виборчу кампанію, варто подякувати і попросити пізніше.

Можливо, вона хоче побачити перші результати збору коштів, перші пожертви.

Починайте просити з малих сум. Не відкладайте фандрейзинг.

Пам’ятайте: проcити – це означає розказувати свою історію.

  1. Ключові повідомлення (меседжі). Такі повідомлення пояснюють виборцям, чому вони мають за вас проголосувати саме на цих виборах. За допомогою 1-3 речень ви повинні створити бренд партії чи себе як кандидатки.

Це повідомлення має містити пояснення, чому виборці мають за вас проголосувати на цих виборах. Вкажіть три сильні сторони, які відрізняють вас від інших кандидатів.

  1. Команда. Почніть удвох: ви та ще хтось. Далі звертайтесь до людей та питайте, чи готові вони працювати з вами.

Команда має включати: 1) координатор/ка волонтерів, 2) координатор/ка зв’язків з медіа, 3) особа, відповідальна за збір та аналіз даних, 4) людина, яка працює зі змістом і ключовими повідомленнями, допомагає кандидатці підготуватись до питань журналістів, продумувати наперед важкі питання та варіанти відповіді на них , 5) особа, відповідальна за бюджетування та фандрейзинг.

  1. План контактів з виборцями має включати перелік заходів, під час яких ви можете зустрітися з виборцями та донести їм ключові меседжі вашої виборчої кампанії. Це можуть бути зустрічі від дверей до дверей, благодійні заходи або лекції для великої аудиторії.

Підготувала Наталія Жачек, 50%

Поглиблений тренінг для жінок з проведення виборчої кампанії організував Національний Демократичний Інститут (НДІ) завдяки щедрій підтримці британського народу через Департамент міжнародного розвитку Великої Британії в рамках Фонду розвитку ефективного врядування. Думки, висловлені тут, належать авторам(-кам) та не обов’язково відображають погляди Департаменту міжнародного розвитку або Уряду Її Величності.

Більше публікацій
Більше публікацій Наталія Жачек
Більше публікацій Навчальні матеріали