У кожному 12 оголошенні про роботу вказуються вимоги щодо статі претендентів, пише «Українська правда», посилаючись на дослідження Лабораторії відкритих даних України, проведеного за підтримки Freedom House.
Дослідження проаналізувало дані з 244 тисяч оголошень про роботу на сайтах rabota.ua, work.ua та headhunter.ua. За точку відліку бралися оголошення за два дні – 25 травня і 7 червня 2017 року.
З’ясувалося, що серед оголошень у середньому 8% містять вимоги до кандидатур бути чоловіками чи жінками, а запропонована у таких вакансіях зарплатня для жінок на 24% менша, аніж для чоловіків.
Так, найменша частка ґендерномаркованих вакансій у відсотковому значенні на headhunter.ua – 27 з 19 885 вакансій або 0,1%.
На rabota.ua виявлено 8 275 ґендерномаркованих вакансій зі 108 107 (7,7%), на work.ua – 9 909 гендерномаркованих вакансій з 116 232 оголошень (8,5%).
Дані дослідження свідчать, що в гендерномаркованих вакансіях за роботу, яку пропонують жінкам та дівчатам, обіцяють зарплатню на 23% (rabota.ua) та 26% (work.ua) меншу, аніж у пропозиція роботи, де шукають чоловіків.
Жінок найбільше хочуть наймати в якості секретарок, офісних працівниць, в торгівлю, сферу розваг, фітнесу та краси, а чоловіків – в охорону, на робітничі професії та виробництво.
Так, на сайті work.ua найбільш жіночих гендерних маркерів міститься у вакансіях таких сфер діяльності (використовуючи класифікацію сайту):
– секретаріат, діловодство, адміністративно-господарча діяльність (офіс-менеджмент, робота з клієнтами, персональні помічники, оператори колцентру та інше) – 13%;
– роздрібна торгівля – 12,7%;
– краса, фітнес, спорт – 11%.
Найбільше чоловічих гендерних маркерів тут:
– охорона і безпека – 14,7%;
– логістика, склади, експедиція – 10,1%;
– робітничі спеціальності, виробництво – 7,2%.
Жінок найбільше хочуть наймати в якості секретарок, офісних працівниць, в торгівлю, сферу розваг, фітнесу та краси, а чоловіків – в охорону, на робітничі професії та виробництво. Для збільшення натисніть на світлину |
На сайті rabota.ua найбільш жіночих гендерних маркерів міститься у таких вакансіях (використовуючи класифікацію сайту):
– шоу-бізнес, сфера розваг – 11,4%;
– краса, фітнес, спорт – 11,3%;
– послуги для населення (няня, домашня працівниця тощо) – 10,5%
Найбільше чоловіків шукають:
– охорона і безпека – 15,6%;
– рубрика “Інше”, зазвичай – різноробочі – 8,5%;
– промисловість і виробництво – 6,1%.
Водночас дослідники зазначають, що реальна кількість унікальних оголошень, ймовірно, є меншою, оскільки якась частина оголошень дублює вакансії.
Експертка Олена Уварова, кандидат юридичних наук, доцент кафедри теорії держави і права Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, вважає, що тільки законодавчими суспільна свідомість змінюватись не може, а тому в ній продовжують панувати вкорінені уявлення про поділ роботи на чоловічу і жіночу.
“Навіть якщо оголошення буде повністю відповідати вимогам законодавства, захиститися від неозвучених побажань роботодавця бачити на місці свого водія-чоловіка, а на місці секретаря – жінку вкрай складно”, – зауважує Олена Уварова в коментарі «Українській правді».
фото на головній – Micicj/Depositphotos
ілюстрації – Українська правда
Джерело: http://life.pravda.com.ua/society/2017/08/7/225757/