50% завершують публікацію окремих фрагментів із книги «Стратегія забезпечення кібербезпеки під час проведення виборів». Повністю ви можете скачати її за лінком.
Про інформаційні операції останнім часом багато говорилося в новинах, особливо про кампанії, що проводилися службами розвідки інших країн. Саме обрані лідери та політики приймуть рішення щодо того, як протистояти впровадження інформаційних операцій, і як працівники кампанії ми мало можемо вплинути, чи будуть вони впроваджені. Але ми можемо дещо зробити, щоб протистояти їм, якщо вони все-таки будуть запущені. Виборчі кампанії є та залишатимуться мішенню для таких операцій, і до цього треба готуватись. Захист того, як у рамках кампанії буде відбуватись спілкування з громадськістю, є важливою складовою процесу. Далі наводяться кілька шляхів підвищення захисту від інформаційних операцій, визначення часу, коли вони плануються проти вашої кампанії або кандидата, а також оперативного реагування у разі, якщо це все-таки станеться.
Що таке інформаційні операції?
Інформація — це сила або принаймні так вважають численні військові та розвідувальні служби! Сила ідей уже довгий час живить повстання та громадянські війни, і багато країн, які можуть мати слабші військові потужності у традиційному сенсі, намагаються використовувати інформацію, щоб розділити та відволікти своїх опонентів. Наприклад, в Росії вплив на громадську думку через пропаганду та провокацію місцевих конфліктів є частиною її доктрини ведення війни, яка постійно використовується проти тих, кого вважають опонентами. Соціальні медіа повністю змінили правила ведення інформаційних операцій. Зараз стало простіше поширювати інформацію та видавати себе за інших, створюючи враження суспільного обурення або конфлікту.
«Достатній» — Що треба зробити
-
- 1. Пам’ятайте: інформаційні операції — це комунікаційна проблема, а не технічна. Суперники можуть підсилити свої інформаційні операції, викравши ваші дані, але коли інформацію буде оприлюднено, вам буде потрібна комунікаційна стратегія. Продумайте заздалегідь, що ви будете робити з фейковими або викривленими новинами — чи будете ви їх ігнорувати? Перепощувати та наголошувати, що це фейк? Як ви будете приймати відповідне рішення? Це одні з найбільш складних рішень, що їх доводиться приймати під час будь-якої кампанії, але найголовнішим є продумати ці питання у своїй команді заздалегідь, щоб ви та ваша команда мали уявлення, як реагувати, якщо ви взагалі будете реагувати.
-
- 2. Знайте, що відбувається. Заохочуйте активістів повідомляти про пости, сайти або новинні сюжети, які їм здаються підозрілими. Можете визначити певних стажерів або волонтерів, які будуть стежити саме за цим, проводити пошук для виявлення контенту, що публікується. Одним із постійних викликів є те, що неможливо слідкувати за всім, що з’являється у стрічці Facebook ваших виборців. Ця платформа ускладнила публікацію політичної реклами та збільшила кількість працівників, які відстежують новинний контент, але ви не можете вивчати весь контент. Найкращим рішенням для цього на сьогоднішній день є визначення команди волонтерів, які представляють різні географічні та демографічні групи у вашому районі/окрузі, щоб ви змогли «виловити» якомога більше.
- 3. Встановіть контакти з основними соціальними мережами та повідомляйте їм, якщо виявите фейкову або оманливу інформацію. Більшість платформ соцмереж сьогодні видаляють фейковий або оманливий контент та профілі «самозванців». Зверніться до відповідного органу кампанії або до партії за відповідними контактами у соціальних медіа та встановіть зв’язок із ними на самому початку кампанії, щоб ви могли швидко звернутися до них, якщо щось піде не так.
- Google/Youtube
-
- 4. Відстежуйте фейкові сайти. Станом на сьогодні відсутні публічні повідомлення про самозванців, які намагаються красти гроші або дані про активістів через фейкові веб-сайти, але це є таким легким способом атаки, що варто бути обачливими. Переконайтесь, що ви придбали всі веб-адреси, які хочете використовувати (або які можуть бути використані проти вас). Можете найняти перевірену службу, яка буде здійснювати для вас моніторинг інтернету. Можна знайти людей, що робитимуть це за досить помірну ціну.
- 5. Подбайте про захист проти атаки на відмову в обслуговуванні (відома як DDoS). DDoS-атака відбувається, коли зловмисник бере під контроль велику кількість комп’ютерів та використовує їх одночасно, щоб «пінгувати» ваш веб-сайт, що виводить його з ладу. Більшість з того, про що ми говоримо у цьому посібнику, присвячена тому, як не допускати людей до даних вашої кампанії, але у випадку DDoS вам треба тримати свій веб-сайт відкритим та доступним весь час для донорів і активістів. DDoS-атаки поки що не стали загальнопоширеною загрозою для кампаній, але вони можуть використовуватись для того, щоб не дати вам збирати гроші або просто викликати збій у роботі вашої кампанії. Існує два безкоштовні інструменти, які ви можете використовувати для захисту свого сайту – Google Shield та Cloudflare.
- Читайте також:
-
Крок 5 із кібербезпеки виборчої кампанії: Безпека пристроїв
Крок 6 із кібербезпеки виборчої кампанії: Мережі
Крок 4 із кібербезпеки виборчої кампанії: Як реагувати на інциденти?
Крок 3 із кібербезпеки виборчої кампанії: Доступ та управління акаунтом
Крок 2 із кібербезпеки виборчої кампанії: Комунікація
Крок 1 із кібербезпеки виборчої кампанії: Людський фактор