Головна Навчальні матеріали Школа виборчої кампанії від Шеннон О‘Коннел: Визначення цільового показнику голосування

Школа виборчої кампанії від Шеннон О‘Коннел: Визначення цільового показнику голосування

0
852

Цільовий показник голосування кампанії – це кількість виборців/виборчинь, необхідних для перемоги у виборах. Ця інформація є життєво важливою для планування кампанії, а також для управління ресурсами та стратегії.

Цільові показники голосування повинні визначатись окремо для кожного виборчого регіону. Таким чином, якщо ваша партія бере участь у виборах до законодавчого органу, а країна розділена на виборчі округи або виборчі райони, цільовий показник голосування має бути встановлений для кожного округу та району. Якщо це загальнонаціональні вибори з єдиним виборчим бюлетенем, має бути визначний загальнонаціональний цільовий показник голосування. Партії або кампанії, які зібрали достатньо даних, можуть навіть бути здатними встановити цільовий показник голосування для кожної виборчої дільниці або мікрорайону.

Спосіб визначення цільового показника голосування залежить від виборчої системи. Наприклад, цільовий показник голосування обраховується по-різному для пропорційної виборчої системи (ПС) з закритими списками і для мажоритарної системи, або навіть для ПС з відкритими списками. Проте, загалом, мають бути здійснені наступні кроки:

Визначте кількість місць у виборчому регіоні. Чи це одномандатний виборчий округ, багатомандатний загальний округ чи загальнонаціональна пропорційна система? За скільки місць змагається партія?

Визначте кількість зареєстрованих виборців/виборчинь, які мають право голосувати у виборчому регіоні. Ознайомтесь зі списком виборців/виборчинь, або зареєструйтесь, щоб отримати цю цифру. Інколи можете дізнатись, ким є зареєстровані виборці/виборчині, зі списків розподілу харчових наборів або соціальних пільг. Якщо ця інформація не є легкодоступною, зверніть увагу на явку виборців/виборчинь під час попередніх виборів у цьому регіоні.

Оцініть ймовірну явку виборців/виборчинь у цьому регіоні. Явка виборців/виборчинь – це відсоток правомочних, зареєстрованих виборців/виборчинь, які приходять на виборчі дільниці у день виборів. Ваша оцінка має базуватись на оцінці недавніх виборів, аналогічних з точки зору рівня отриманих мандатів (візьміть до уваги результати місцевих виборів для оцінки явки на місцевих виборах, регіональних виборів – щоб оцінити явку на регіональних виборах, парламентських виборів – явку на парламентських виборах тощо). Ваша оцінка також може бути основана на надійних, об’єктивних та недавніх опитуваннях, проведених професійними непартійними організаціями, що займаються вивченням суспільної думки. Враховуйте існуюче електоральне середовище.

Явка виборців/виборчинь зазвичай відрізняється для різного рівня виборів, тому не можна робити припущення щодо одного типу виборів на основі іншого типу. Наприклад, у деяких регіонах виборці значно більшою мірою зацікавлені у місцевих виборах; у інших регіонах виборці більш схильні голосувати на загальнонаціональних виборах.

Крім того, візьміть до уваги рівень конкуренції на виборах: наприклад, кількість кандидатів/кандидаток чи партій, які беруть у них участь, кількість чинних народних обранців/обраниць, які подали свої кандидатури для участі у перевиборах, рівень зацікавленості громадськості у виборах тощо. Ці фактори впливатимуть на зацікавленість виборців/виборчинь та явку.

Зрештою, проаналізуйте загальне електоральне середовище, чи воно більшою мірою схильне до змін, чи до збереження статус-кво, наскільки сильними є емоції виборців/виборчинь, і як, на вашу думку, це вплине на явку.

  1. На основі прогнозованої явки виборців/виборчинь визначте, скільки голосів потрібно для отримання одного місця. Ця кількість відрізнятиметься залежно від виборчої системи.
  2. Для систем простої більшості (ПБ) або систем відносної більшості найнадійнішим способом порахувати переможну кількість місць є ділення кількості прогнозованих виборців/виборчинь (очікувана явка) на 2, після чого додається 1 (50% +1). Хоча кількість кандидатів/кандидаток може бути більше двох, 50% +1 є єдиним показником, який гарантує перемогу. Якщо, наприклад, явка виборців/виборчинь очікується на рівні 100 000, місце буде вигране за умови отримання 50 001 голосів (100 000/50 000 + 1 = 50 001).
  3. У пропорційних системах з закритими партійними списками поділіть прогнозовану кількість виборців/виборчинь на кількість місць на дільниці. Це дасть вам порогове значення для одного місця. Якщо, наприклад, очікується 100 000 дійсних поданих голосів, а округ має 5 місць, вам потрібні 20 000 голосів, щоб здобути одне місце. Вираховуючи цільовий показник голосування для пропорційних систем, краще всього спочатку визначити відповідні орієнтовні показники, перш ніж розглядати можливі залишки.
  4. Обчислення для систем голосування блоком схожі на обчислення для систем ПБ. Якщо потрібно отримати більшість голосів, щоб пройти в окрузі (тобто у випадку, коли в останній тур виходять два переможці), єдиним безпечним цільовим показником голосування є 50% ймовірних відданих голосів + 1. У випадку плюралістичної системи партії-переможцю не потрібно досягати цього порогу. У цьому випадку цільовий показник голосування можна вирахувати на основі кількості ймовірних голосів, кількості мандатів, отриманих партією на виборах, та оцінки того, що вам потрібно буде зробити, щоб перевищити голоси, віддані за всі інші партії.
  5. У системах голосування із зазначенням кандидатів/кандидаток у порядку надання переваги зверніть увагу на те, скільки голосів потрібно, щоб отримати квоту. Квоту зазвичай вираховують, ділячи кількість поданих голосів на кількість місць і додаючи 1. Якщо ймовірність того, що ваш кандидат чи кандидатка подолає поріг, є низькою, обміркуйте, які кандидати/кандидатки будуть дискваліфіковані першими, і чи їхні голоси перейдуть до вашої партії.
  6. У пропорційних системах з відкритими списками розрахунок цільового показника голосування безпосередньо пов’язаний з тим, як будуть рахуватись голоси. Визначення цільового показника голосування для системи цього типу вимагає достатнього дослідження та аналізу з врахуванням тенденцій колишніх голосувань за вашу партію та рівня популярності та впізнаваності окремих кандидатів/кандидаток.
  7. Кількість голосів, які необхідно отримати у рамках кампанії, щоб забезпечити кількість місць, яку прагнуть здобути, становить цільовий показник голосування.
  8. Після розрахунку цільового показника голосування важливо порівняти цей показник з минулими результатами вашої партії чи кандидата/кандидатки у цьому регіоні. На основі результатів минулих виборів, чи маєте ви наразі рівень підтримки, необхідний для досягнення цього показника? Чи є значний дефіцит або навіть надлишок голосів? Якщо присутній дефіцит, скільки виборців/виборчинь вам буде потрібно переконати чи мобілізувати, щоб досягти своєї мети? Якщо існує надлишок, чи дозволить вам виборча система використати цей успіх, щоб були обрані додаткові кандидати/кандидатки від вашої партії, наприклад, у випадку пропорційної системи з закритими списками.

Нижче наводяться приклади розрахунків цільового показника голосування:

Кількість місць в окрузі Зареєстровані виборців в окрузі Очікувана явка Голоси, потрібні для 1 місця Кількість місць, які ми прагнемо отримати Цільовий показник голосування
Система простої більшості 1 600000 58%
(348000
виборців)
174001
(348 000/2 + 1)
1 174,001
Пропорційна система 6 300000 73%
(219000
виборців)
36500 (219000/6) 3 109500
(36500 x3)

Після визначення цих показників, наступним кроком буде їх порівняння з показниками ефективності партії або кандидата/кандидатки в минулому у цьому регіоні, щоб перевірити реалістичність цільового показника голосування та оцінити, наскільки багато зусиль потрібно витрачати в рамках кампанії для досягнення цих цілей.

Якщо кандидат чи кандидатка новий/нова, або партія раніше не брала участі на виборах у цьому регіоні, все-таки важливо взяти до уваги ефективність схожих політичних партій чи кандидатів/кандидаток у минулому, щоб помістити цілі своєї кампанії у певний контекст.

Шеннон О‘Коннел – тренерка та консультантка, яка спеціалізується на розвитку політичних партій та організаційному розвитку, приділяє особливу увагу до політичної участі жінок. Шеннон має значний досвід у політиці, пропрацювавши у понад 25 виборчих кампаніях. Вона є однією з головних тренерок регіональної програми НДІ «Школа проведення виборчих кампаній».

50%

Читайте також:

Школа виборчої кампанії: Де шукати невидимих виборців?

Школа виборчої кампанії: До яких виборців іти насамперед?

Школа виборчої кампанії від Шеннон О‘Коннел: Електоральне середовище

Школа виборчої кампанії від Шеннон О‘Коннел: Як провести SWOT-аналіз?

 

Більше публікацій
Більше публікацій Леся Ганжа
Більше публікацій Навчальні матеріали