В Одесі голова ГО «Асоціація жінок України «Дія» й очільниця осередку партії «Голос» Наталія Делієва заявила про зникнення білбордів із її світлинами й написом «Твій Голос за Одесу!».
«Роботи з розміщення бордів були виконані з дотриманням усіх необхідних процедур – договір, перерахування коштів, затвердження, фотозвіт. У середу борди були, а вже в четвер – зникли. Куди вони поділися? Може в мене з’явився якийсь таємний шанувальник, який акуратно зняв мої портрети з десяти білбордів і обклеїв ними свій дім? Мені, звісно, приємно, але насправді така маніакальна увага неабияк лякає. Версію щодо того, що на рекламні конструкції здійснили напад збирачі макулатури, відразу відкидаю, бо там результат не вартий зусиль. Ще думаю на НЛО, може, сплутали мене з агентом Скаллі із «Секретних матеріалів»? Насправді не розумію, куди вони поділися? Може, комусь заважали?», – зазначає політикиня.
На думку Делієвої, проблема виникла через позицію Управління реклами Одеської міської ради. Так, у коментарі для 50% Делієва наголосила, що рекламне агентство, яке розміщувало борди, відмовилося пояснювати свої дії.
«Вони бояться мерії, яка може їм скасувати договір про продовження роботи із зовнішньою рекламою в місті. При цьому гроші, які перерахувала партія, агентство повернуло в повному обсязі», – запевнила Делієва.
Також, за її словами, Управління реклами Одеської міськради відмовило трьом київським фірмам у розміщенні білбордів із її світлинами.
Зазначимо, що «Голос» визначився із кандидатами та кандидатками на посади міських голів, які будуть висувати свої кандидатури на місцевих виборах у жовтні. Попри те, що повний список кандидатів партія поки не опублікувала, наразі вже відомо, що в Одесі за мерське крісло від «Голосу» боротиметься саме Наталія Делієва.
У свою чергу, прессекретарка мерії Наталія Мальцева заявила, що їй нічого невідомо про цей інцидент і попросила спрямувати інформаційний запит на електронну адресу Управління реклами.
«Я навіть не знала, що Делієва є головою якогось партійного осередку. Пресслужба і міськрада не займаються політичною рекламою. Тому я не готова відповідати на подібні питання, бо взагалі не розумію, до чого тут міська рада. Не володію цією інформацією. Пишіть офіційний запит і отримаєте на нього відповідь», – заявила Мальцева.
Тим часом на сторінці Управління реклами Одеської міської ради 10 серпня з’явилася новина про роботу з демонтажу зовнішньої реклами та вивісок, розміщених із порушеннями.
«Так, із 31 липня по 6 серпня 2020 року працівниками комунальної установи «Одесреклама» складено 151 акт фіксації порушень розміщення рекламних конструкцій та вивісок на фасадах будівель. Управлінням реклами винесені приписи про усунення виявлених порушень, згідно з якими співробітники КУ «Одесреклама» демонтували 141 рекламну конструкцію», – йдеться у звіті.
Водночас, там не повідомляється, чи були борди із зображенням Делієвої серед згаданих демонтованих конструкцій.
Як пояснила правозахисниця Євгенія Генова, для Одеси подібні речі не є чимось дивним.
«У нас це звичайна ситуація. На всіх виборах «зникають» білборди деяких кандидатів або з’являються фейкоборди. Наприклад, на минулих парламентських усе місто обвішали бордами проти ОПЗЖ і Вадима Рабіновича. І крайніх нема. Мерія каже, що не контролює зміст реклами, а лише дає площі в оренду. У ЗМІ стосовно цього інциденту була інформація, що частина бордів, із яких «зникла» Делієва, належить фірмі «Діагональ», власники якої нібито товаришують із депутаткою міськради від партії мера Труханова «Довіряй ділам» Іриною Куценко. Але таку інформацію ніяк не перевіриш – чи товаришують, чи ні – тому я цього стверджувати не можу. Зараз бачу в місті борди Труханова, а також партій «За майбутнє» і «Слуга народу». Хоча преставники останньої теж у не надто добрих стосунках із Трухановим, але поки що борди висять. Побачимо, що буде далі», – зазначила експертка.
P.S. 50% звернулися по коментар до Управління реклами Одеської міської ради, але поки що не отримали відповіді.
Вікторія Кобиляцька, 50%