Головна Навчальні матеріали Школа виборчої кампанії від Шеннон О‘Коннел: Електоральне середовище

Школа виборчої кампанії від Шеннон О‘Коннел: Електоральне середовище

0
780

Електоральне середовище може впливати на явку виборців/виборчинь та буде різним майже на кожних виборах. Електоральне середовище – це загальний настрій та атмосфера навколо виборів.

Електоральне середовище – це загальний настрій та атмосфера навколо виборів.

Чи викликають ці вибори хвилювання або мотивацію серед виборців/виборчинь? Чи виборці/виборчині відчувають значне розчарування або втрату ілюзій? Можливо виборці /виборчині сердиті або розчаровані? Чи існують проблеми з безпекою? Ці почуття можуть впливати на те, що виборці/виборчині відчувають по відношенню партій, які конкурують під час виборів, та на їхнє бажання прийти та віддати свій голос.

Загальний настрій електорату подібний до маятника годинника. Залежно від того, що добре, а що погано у житті, у громадах чи у країні, електоральне середовище або схилятиметься до підтримки існуючого стану речей (повернення правлячих партій до влади) або до змін (підтримки опозиційних партій). Ці тенденції впливають на рівень мотивації справді прийти та проголосувати в день виборів.

Перед виборами визначте, де саме на маятнику знаходиться загальний настрій електорату. Чи виборці/виборчині сердиті і розчаровані? Чи вимагають вони змін? Чи деякі виборці/виборчині більш мобілізовані для голосування ніж інші? І навпаки, чи виборці/виборчині радіють, відчувають ентузіазм чи просто згодні? Чи задоволені вони поточним станом справ, чи бояться наслідків можливої альтернативи? Чи будуть вони більш схильні проголосувати, відчуваючи хвилювання, чи їхнє почуття задоволення утримає їх вдома у день виборів?

Зміна

Електоральне середовище

Статус-кво – існуючий стан речей

Чим далі відхилиться маятник до будь-якого зі своїх крайніх положень – чи на користь змін, чи на користь статус-кво– тим вищою може виявитись явка. Виборців/виборчинь скоріше мобілізує сила почуття, ніж те, яким саме є це почуття, незалежно від того, чи воно спрямоване на користь змін, чи на збереження існуючого стану речей.

Електоральне середовище може безпосередньо впливати на явку виборців/виборчинь і, як наслідок, на виборчі перспективи партій та кандидатів/кандидаток, які беруть участь у виборах. Чим далі відхилиться маятник до будь-якого зі своїх крайніх положень – чи на користь змін, чи на користь статус-кво– тим вищою може виявитись явка. Виборців/виборчинь скоріше мобілізує сила почуття, ніж те, яким саме є це почуття, незалежно від того, чи воно спрямоване на користь змін, чи на збереження існуючого стану речей.

Ця динаміка може змінюватись з кожними виборами, а також може мати чіткий вплив на різні типи виборців. Наприклад, в часи змін молодь може бути більш мотивована голосувати, ніж коли здається, що вибори просто призведуть до збереження у владі тих самих партій. Подібним чином, жінки та чоловіки можуть по-різному почуватись щодо голосування, залежно від атмосфери навколо виборів. Тому для вашої кампанії важливо проаналізувати електоральне середовище, звернувши особливу увагу на те, який вплив вона матиме на явку виборців/виборчинь, що мають ключове значення для вашої перемоги.

Якщо у вас немає доступу до результатів останніх аналогічних виборів, щоб визначити явку виборців/виборчинь, оцінка електорального середовища може допомогти вам передбачити рівень явки. Навіть якщо у вас є дані виборів за багато років, все ще важливо брати до уваги поточний настрій електорату і те, як він впливатиме на вашу кампанію.

Для оцінки електорального середовища, візьміть до уваги показники загального настрою електорату в кількох сферах, наприклад:

  • Про що свідчать надійні опитування чи вивчення громадської думки? Чи вказують вони на наявність великої кількості виборців/виборчинь, які не визначились, чи розчарованих виборців/виборчинь? Чи вказують вони на наявність стурбованості щодо виборів?
  • Якщо виборці/виборчині повинні реєструватись на виборах, чи рівень реєстрації на цих виборах вищий, нижчий або приблизно такий самий? (Реєстрація не може вважатись показником, якщо виборці виборчині реєструються автоматично.)
  • Чи існує надійна інформація про тенденцію серед виборців/виборчинь, які голосують вперше, та нових виборців/виборчинь? Чи зацікавлені вони або задіяні у виборах? Тих, хто голосує вперше, і молодих виборців/виборчинь мобілізувати найважче, тож їхній рівень залучення у виборах може слугувати показником, чи електорат загалом є мотивованим, відчуває себе позбавленим права голосу або є розчарованим.
  • Що відбувається з публічним заходами навколо виборів? Добре їх відвідують чи погано? Що виборці/виборчині кажуть та роблять на цих заходах?
  • Чи мали місце вуличні мітинги, протести чи демонстрації? Які групи виборців/виборчинь беруть у них участь? Чи ситуація є відносно спокійною?

Завдання 4: Аналіз електорального середовища

Проаналізуйте електоральне середовище у вашому регіоні. Де б ви відобразили поточний настрій виборців/виборчинь? Чи вони більше схильні віддавати перевагу змінам чи збереженню існуючого стану речей? Наскільки сильною, на вашу думку, є ця тенденція?

Зобразите електоральне середовище нижче та опишіть, які це має наслідки для вашої кампанії.

__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

Шеннон О‘Коннел – тренерка та консультантка, яка спеціалізується на розвитку політичних партій та організаційному розвитку, приділяє особливу увагу до політичної участі жінок. Шеннон має значний досвід у політиці, пропрацювавши у понад 25 виборчих кампаніях. Вона є однією з головних тренерок регіональної програми НДІ «Школа проведення виборчих кампаній».

50%

Читайте також:

Школа виборчої кампанії: Де шукати невидимих виборців?

Школа виборчої кампанії: До яких виборців іти насамперед?

Більше публікацій
Більше публікацій Леся Ганжа
Більше публікацій Навчальні матеріали