Головна Навчальні матеріали Школа виборчої кампанії від Шеннон О‘Коннел: Як провести SWOT-аналіз?

Школа виборчої кампанії від Шеннон О‘Коннел: Як провести SWOT-аналіз?

0
860

Існує ряд інших факторів, що впливають як на явку виборців/виборчинь, так і на те, як вони сприймають вашого кандидата/кандидатку, кампанію чи політичну партію. Розгляньте наступне:

  • З якою базою підтримки ви розпочинаєте? Якими були результати минулих виборів у регіоні вашої партії? (Якщо ви або ваша партія ніколи раніше не були у цьому регіоні чи не брали участі у таких виборах, погляньте на результати схожих партій чи кандидатів/кандидаток на минулих виборах.)
  • Які результати інших конкуруючих партій? Хто є вашим найсерйознішим опонентом/опоненткою(-ами)? Опонентами є партії або кандидати/кандидатки, які конкурують за тих самих виборців/виборчинь, яких ви намагаєтесь переконати та мобілізувати. Якщо певна партія може перешкодити вам взяти місця, на які ви претендуєте, навіть якщо вона сама недостатньо сильна, щоб самій виграти ці місця, однак може звести нанівець ваші зусилля, розпорошивши ваші голоси або відтягнувши ваших прихильників, тоді вона є вашим опонентом.
  • Чи з’являються певні соціальні, політичні чи економічні тенденції, які є для вас джерелом можливостей чи викликів?
  • Яким є ваш послужний список політичних, законодавчих та фінансових питань? Порівняйте свої обіцянки з тим, що ви дійсно зробили.
  • Що виборцям/виборчиням в вас подобається? Які обіцянки ви виконали, що є важливими для виборців/виборчинь?
  • Яким є послужний список вашого опонента чи опонентки щодо політичних, законодавчих та фінансових питань? Порівняйте їхні обіцянки з тим, що вони справді зробили.
  • Що подобається виборцям/виборчиням у вашому опоненті/опонентці(-ах)? Які обіцянки вони виконали, що є важливими для виборців/виборчинь?
  • Розгляньте виборчий регіон, у якому ви будете змагатись. Яким він є? Який його географічний розмір та характерні риси? Скільки виборців/виборчинь у ньому живе? Як найкращим чином налагодити комунікацію з виборцями/виборчинями у цьому регіоні?
  • Скільки коштували колишні, схожі кампанії? Чи є у вас потрібні ресурси, чи ви здатні залучити потрібні ресурси для задоволення фінансових потреб?

Хороші кампанії розпочинаються з чесної оцінки майбутніх викликів. Одним зі способів врахувати ці важливі стратегічні питання у структурній схемі є проведення простого SWOT-аналізу. SWOT – це абревіатура, яка позначає «сильні сторони» (strengths), «слабкі сторони» (weaknesses), «можливості» (opportunities) та «загрози» (threats). Розгляньте наступне:

SWOT-аналіз
Сильні сторони Слабкі сторони
Сильні сторони – це внутрішні активи.
Які ви маєте переваги?
Що у вас виходить добре?
До яких ресурсів у вас є доступ?
Що виборцям/виборчиням в вас подобається?
Слабкі сторони – це внутрішні вразливості.
Що вам не вдалося?
Як ви можете покращити ситуацію?
Що виборцям/виборчиням в вас не подобається?
Яких розмов ви б уникали?
Можливості Загрози
Можливості – це зовнішні фактори.
Чи існують події, тенденції чи питання, які створюють для вас природні переваги?
Чи з’являються якісь соціальні, політичні чи економічні тенденції, що створюють можливості для вас?
Чи існують союзники або коаліції, з якими вам варто розглянути можливості об’єднання зусиль?
Загрози є зовнішніми факторами.
Які перешкоди стоять перед вами?
Що робить ваш опонент/ка(-ти)?
Чи можуть якісь ваші внутрішні сторони бути використані зовнішніми гравцями (вашими опонентами/опонентками, ЗМІ), щоб створити серйозну загрозу для успіху вашої партії на виборах?

 

Щоб бути корисним, SWOT-аналіз має бути неупередженим та базуватись на реальності. Щоб забезпечити його об’єктивність та успішність, потрібно ретельно відібрати групу осіб, на яких покладено відповідальність за його підготовку, щоб він відображав партію в цілому та її дочірні організації.

Перевірте ваші припущення, розрізняючи свої прагнення (чого ви бажаєте) та свою спроможність (що у вас є). Прогалина між тим, чого ви хочете, і тим, що ви маєте, є тим місцем, де у дію вступає стратегічне планування, покликане допомогти вам оцінити, чи може і яким чином може бути збудований надійний міст між цими двома показниками.

Прагнення

Чого я хочу

Спроможність

Що у мене є (або чого немає)

Я хочу піти на вечерю до розкішного ресторану У мене достатньо грошей на каву
Ми прагнемо організувати великий мітинг У нас лише декілька прихильників/прихильниць, достатньо мотивованих, щоб його відвідати
Ми хочемо залучити більше жінок-виборчинь Ми не маємо політики, яка б безпосередньо задовольняла інтереси жінок
Ми бажаємо отримати ще два місця у цьому районі Наших прихильників/прихильниць достатньо лише для того, щоб зберегти за собою одне місце, яке у нас є

 

Слід пам’ятати, що ваш SWOT – початковий пункт аналізу. Щоб стати справжнім внеском до стратегії вашої кампанії, висновки та судження, які містяться у вашій матриці, потрібно порівняти з результатами незалежного дослідження, опитування або навіть з простим оглядом того, що виборці/виборчині кажуть в рамках вашої інформаційної роботи.

Завдання 5: SWOT-аналіз

Використайте запитання та вищезазначений приклад для здійснення SWOT-аналізу вашої кампанії. Будьте відвертим та чесним у своїх оцінках того, що відбувається добре, і що стане викликом.

SWOT-аналіз
Сильні сторони Слабкі сторони
Можливості Загрози

 

Шеннон О‘Коннел – тренерка та консультантка, яка спеціалізується на розвитку політичних партій та організаційному розвитку, приділяє особливу увагу до політичної участі жінок. Шеннон має значний досвід у політиці, пропрацювавши у понад 25 виборчих кампаніях. Вона є однією з головних тренерок регіональної програми НДІ «Школа проведення виборчих кампаній».

50%

Читайте також:

Школа виборчої кампанії: Де шукати невидимих виборців?

Школа виборчої кампанії: До яких виборців іти насамперед?

Школа виборчої кампанії від Шеннон О‘Коннел: Електоральне середовище

Більше публікацій
Більше публікацій Леся Ганжа
Більше публікацій Навчальні матеріали