Головна Статті Про жінок у політиці найчастіше згадують у Дніпрі, Харкові та Полтаві: результати гендерного моніторингу ЗМІ

Про жінок у політиці найчастіше згадують у Дніпрі, Харкові та Полтаві: результати гендерного моніторингу ЗМІ

0
417

Про жінок у політиці медіа більшості областей України згадували лише у 17% випадків. Найнижчий показник – 8% – у черкаських виданнях, трохи вищий (10%) у одеських, запорізьких (11%) і по 12% у волинських, прикарпатських, київських та кіровоградських медіа. Лише в матеріалах дніпропетровських, харківських та полтавських ЗМІ жінки присутні у політичній тематиці у 27-34% випадків. Про це свідчать результати моніторингу 240 друкованих та 240 інтернет-видань, проведеного Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром Волині та Незалежною громадською мережею прес-клубів України у 24 областях.

Тим часом у публікаціях, які присвячені політичній тематиці, коментарі в жінок-експерток найчастіше брали харківські (33%) і херсонські (30%) медіа, трохи менше – дніпропетровські (25%). Лише зрідка цікавилися думкою жінок полтавські (11%), одеські (10%), тернопільські та чернівецькі (по 9%) медіа. В усіх інших областях експертність жінок у політичній тематиці сягає 14-20%.

«Індекс гендерної чутливості регіональних медіа у 2019 році склав 34%. Це на 7% вище, ніж у 2017 році (27%). Найвищий відсоток жінок як експерток і героїнь журналістських матеріалів зафіксовано в друкованих виданнях (33% і 29% відповідно), тоді як лідерство у вживанні фемінітивів – за інтернет-виданнями (45%). Упродовж моніторингового періоду в обох видах медіа простежується зростання кількості жінок і як героїнь, і як експерток матеріалів, а також різке збільшення фемінітивів. Так, у друкованих ЗМІ у лютому зафіксовано 30% експерток і 28% героїнь, а в серпні – 35% експерток і 30% героїнь. В онлайн-медіа в лютому експертки склали 29%, а в серпні вже 33%, відсоток героїнь лишився майже незмінним. Кількість фемінітивів у друкованих виданнях, які є більш консервативними, ніж онлайнові, із 38% у лютому різко зросла до 47% у серпні, а в інтернет-виданнях – від 40% у лютому до 51% у серпні», – йдеться у підсумках моніторингу.

Також повідомляється, що відбувся помітний зріст кількості жінок як залучених експерток і в порівнянні даних 2017 та 2019 років: у друкованих виданнях – на 2%, в інтернет-медіа – на 3%, загальний ріст – 2%.

«Якщо ж зробити тематичний зріз кількості експерток і героїнь у журналістських матеріалах, то за ними залишається «закріпленою» соціальна сфера – освіта, культура, медицина. Саме в цих категоріях і зросла кількість експерток. В інших темах їх і так низький відсоток зменшився. Незрозумілим для експерток/експертів моніторингу залишається питання відсутності жінок у матеріалах на спортивну тематику: футбол заповнює майже всі спортивні репортажі, там називають прізвище кожного гравця, а поодинокі повідомлення про жінок у спорті часто не містять жодного імені, а в переможиць не беруть коментарів. Так само не «жіночими» залишаються теми політики (щоправда кількість експерток тут зросла на 3%), бізнесу і війни, зменшилася кількість жінок і у волонтерській тематиці», – зазначається в описі результатів моніторингу.

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань був проведений у межах проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews. Для аналізу було взято по 5 друкованих та 5 інтернет-видань у кожній із 24 областей України.

50%

Більше публікацій
Більше публікацій 50%
Більше публікацій Статті